-
LEASING ON-LINE
LeaseLink
-
DOSTAWA GRATIS
już od 399zł
Błotniki
Jest 55 produktów.
Jak wybrać odpowiednie błotniki rowerowe?
W błotniki coraz częściej są fabrycznie wyposażone rowery miejskie i trekkingowe. A do tego, jeżeli zdarzy Ci się któryś z nich uszkodzić, zawsze kupisz uniwersalny model przedni/tylny – i w kilka minut go wymienisz. Zwróć tylko uwagę na typ mocowania i parametry kół roweru, ramy bądź korony widelca. Nieco inaczej wygląda to już w przypadku rowerów górskich, szosowych i fat bike. Tutaj bardzo istotne jest dopasowanie części do danego typu roweru (i jego parametrów) oraz stylu jazdy. Jak się w tym odnaleźć?
Dopasuj błotniki do roweru – błotnik MTB, enduro, fat bike itd.
Jeśli chcesz doposażyć swój rower MTB, enduro, szosowy albo fat bike w błotniki, dziś już nie ma z tym większego problemu. Mało tego, większość z nich ściągniesz oraz założysz w kilka sekund, więc błyskawicznie dopasujesz komfort jazdy do warunków. Lekkie błotniki z tworzywa sztucznego wrzucisz do sakwy czy plecaka.
Przeznaczenie danych błotników definiuje często sam ich producent – informujemy o nim w opisach produktów. Przykładowo modele z linii Defender od Topeak lub Shockblade i X-Blade od firmy SKS to typowe kompaktowe błotniki MTB z systemem szybkiego uwalniania. Są lekkie i elastyczne i mają gładkie, nieprzywierające spody, które łatwo wyczyścić. Z kolei do rowerów enduro czy fat bike akcesoria tworzy marka Bontrager. W pierwszym przypadku masz np. przedni błotnik z ultracienkiego (1 mm grubości) polietylenu: lekki, ale niezwykle wytrzymały i łatwy w czyszczeniu. W drugim dzięki liniom cięć dokładnie dopasujesz kształt błotnika do opon, by skutecznie chronił Cię w najcięższych warunkach jesienią i zimą. Do roweru górskiego montuje się błotniki z regulowanym kątem nachylenia.
Specjalnych rozwiązań wymagają zwłaszcza szosówki, bo większość rowerów nie ma mocowań pod błotniki. Musisz więc wybrać model z uchwytami zaciskowymi, które dopasujesz do średnicy widełek z tyłu oraz widelca z przodu. Kolarze szosowi chętnie sięgają po tylko jeden bardzo cienki błotnik rowerowy z tyłu: taki nie zwiększa praktycznie wagi maszyny, ale dobrze chroni plecy przed wodą i błotem.
Kompatybilny błotnik rowerowy: rozmiar kół, szerokość opon, montaż
Błotnik przedni i tylny kupisz w zestawie lub oddzielnie. Sprawdź jego przeznaczenie, a dalej też parametry roweru, w którym możesz go zainstalować. Pierwsza kwestia to rozmiar koła i zazwyczaj jest to przedział np. 26-28 cali lub 27,5-29 (błotnik MTB), ale czasem model pasuje tylko do kół o konkretnej średnicy. Kolejno zwróć też uwagę na szerokość opon, tak aby błotnik do roweru pokrywał oponę i zapewniał maksymalną ochronę.
Do tego producenci stosują różne rodzaje mocowań błotników. Jeśli jest to uchwyt do ramy, to musisz sprawdzić jej średnicę w swoim rowerze. Mocowania na opaski zaciskowe pasują do większości sztyc czy widelców, ale i tu możesz spotkać się z przedziałem wymiarowym – mogą nie być odpowiednie do specyficznego czy składanego modelu jednośladu.
W razie problemów w wyborze błotników służymy pomocą. Skontaktuj się z nami, a po chwili rozmowy wybierzemy najlepszy. Stawiamy na jakościowe produkty znanych marek – kupisz u nas m.in. błotnik rowerowy tylny i przedni SKS, Topeak czy Bontrager.