Categories

Filtruj według

Podkategoria
więcej... mniej
Cena
13 570
Rozmiar
więcej... mniej
Kolor
więcej... mniej
Wersja
więcej... mniej
Wersja
więcej... mniej

Łańcuchy rowerowe

Łańcuchy rowerowe to drugie najczęściej (wyprzedzają je tylko dętki!) wymieniane w sprzęcie elementy eksploatacyjne. Po wielu setkach przejechanych kilometrów nawet na najlepszy łańcuch przychodzi pora – już tylko odrobinę rozciągnięty, może doprowadzić do uszkodzenia lub zużycia korby i kasety, a taka naprawa to duży wydatek. W naszym sklepie rowerowym COLEX przygotowaliśmy świetne łańcuchy firm SRAM, Shimano, KMC, Ceramic Speed i Accent. Różnią się szerokością w zależności od rodzaju napędu (od 1 do 12 rzędów) i zastosowania: proponujemy np. specjalne łańcuchy do rowerów typu single, BMX, szosowych, MTB i wielu innych.

Co ile wymienia się łańcuchy rowerowe?

Naturalnie najlepiej regularnie kontrolować stan łańcucha rowerowego: służy do tego miernik wyciągnięcia łańcucha (potocznie przymiar do łańcucha). Taki przyrząd kosztuje już od kilkunastu złotych: zdecydowanie warto go kupić. Większość przymiarów wskazuje trzy wartości procentowe wyciągnięcia łańcucha: 0,5, 0,75 i 1%. Tak naprawdę już w przypadku wyciągnięcia o 0,5% warto tę część napędu wymienić, chociaż taki łańcuch rowerowy wciąż jeszcze nadaje się użytku. Jeżeli przymiar w całości wpada między ogniwa, od wartości 0,75% wymiana jest konieczna – a wyciągnięcia równe 1% (lub większe) kwalifikuje do zastąpienia nie tylko łańcuch rowerowy, ale i kasetę czy wolnobieg.

Przy standardowym i raczej amatorskim użytkowaniu jednośladu zaleca się wymienić łańcuch rowerowy średnio co 2000 kilometrów. Wielu rowerzystów stosuje metodę trzech łańcuchów, wymieniając je co 500-700 kilometrów – i gdy wszystkie już były w użyciu, porównuje się je i zakłada najmniej wyeksploatowany.

Jak wybrać odpowiedni łańcuch rowerowy?

Produkty dostępne w sprzedaży znacznie się od siebie różnią – trzeba zwrócić uwagę na długość (liczba ogniw) i szerokość łańcucha zależną od liczby przełożeń, a także na budowę, zastosowane materiały i zabezpieczenia. I tak łańcuch 9-rzędowy to m.in. modele PC951 i PC971 od marki SRAM. Łańcuch 10-rzędowy dobierzesz z serii PC1051, PC1071 i PC1090 tego samego producenta. W ofercie mamy też podstawowe łańcuchy rowerowe do napędów 7- i 8-rzędowych i zaawansowane, do 11-rzędowych.

Łańcuchy SRAM PCX1-PCXX1 współpracują z 1-tarczowymi mechanizmami korbowymi, a łańcuchy Ceramic Speed Ufo wyróżniają szczególnie niskie opory pracy i długa żywotność. Przygotowaliśmy także łańcuchy Shimano z serii HG, które łączą wysoką jakość materiałów i wykonania z przystępną ceną.

Zdecydowanie najbezpieczniej jest wybrać łańcuch rowerowy pochodzący z tej samej grupy co reszta napędu bądź przynajmniej o podobnej klasie. Jeśli nie masz pewności co do kompatybilności, zadzwoń lub napisz do nas: pomożemy w wyborze.

Marka i cena łańcuchów rowerowych – czy to ma znaczenie?

Cena łańcucha rowerowego zależna jest od jego parametrów (zwłaszcza długości oraz szerokości łańcucha), lecz wpływa na nią także wiele więcej zmiennych. Możesz kupić podstawowe łańcuchy rowerowe Shimano (6,7,8-rzędowe) za kilkadziesiąt złotych, ale także model 11-rzędowy Ceramicspeed UFO już za kilkaset – a ta różnica w cenie nie wynika wyłącznie z liczby przełożeń. Drugi model przeznaczony jest do wyścigów, bo stworzono go z myślą o niskim oporze pracy (zaoszczędza nawet 2-5 watów) i zwiększonej żywotności do 600 km bez smarowania. W cenie do 300 zł dostaniesz też świetne łańcuchy rowerowe marek SRAM i KMC, jednocześnie bardzo lekkie (bo KMC Chain X-11-SL jest jednym z najlżejszych łańcuchów 11-rzędowych na świecie) i wytrzymałe. Wszystko więc zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań, ale także od specyfiki Twojego roweru.

Dlaczego trzeba zadbać o łańcuch do roweru?

Łańcuch jest jedną z najbardziej eksploatowanych części rowerowych, a przy tym tak często zaniedbywanych. Ta część napędu odpowiada za przeniesienie energii z pedału na tylną zębatkę, czyli wprawienie kół w ruch. Duże obciążenia sprawiają, że łańcuch – nawet ten z wyższej półki – z czasem się rozciąga. Już nawet niewielkie odchylenie od właściwej długości obciąża inne części napędu: kasetę, korbę, przerzutki rowerowemanetki rowerowe – a konieczna szybsza wymiana tych elementów to dodatkowe koszty, których dałoby się uniknąć. Warto więc pilnować kilometraża, a najlepiej sprawdzać stan łańcucha – gdy słyszysz zgrzyty czy trzaski, może już być za późno i potrzebujesz nowego napędu.

Jeśli nie znajdujesz potrzebnego łańcucha w naszym asortymencie lub potrzebujesz w wyborze wsparcia, skontaktuj się z nami: nasi specjaliści chętnie pomogą.