-
LEASING ON-LINE
LeaseLink
-
DOSTAWA GRATIS
już od 399zł
Szprychy i nyple
Jest 3 produktów.
Jak dobrać odpowiednie szprychy rowerowe?
Na początek ustal, jaki rozmiar ma koło rowerowe – obręcz. W ten sposób zawęzisz poszukiwania do danej kategorii (np. szprychy rowerowe do koła 26, szprychy rowerowe do koła 28 – czyli pasujące do obręczy o średnicy odpowiednio 26 lub 28 cali). Pamiętaj jednak, że różnorodność parametrów piasty i obręczy wymaga różnej długości. Jeśli wymieniasz jedną lub kilka poluzowanych czy pękniętych szprych, po prostu wykręć i zmierz po jednej z każdej strony koła (często są różnej długości). Długość szprychy mierzy się od jej początku z gwintem do zagięcia łebka lub do podstawy łebka (dotyczy szprych typu Straight Pull, z prostym ciągiem). Możesz to zrobić linijką do szprych, lub przymiarem zwijanym.
Jeśli natomiast budujesz koło od zera, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. I w grę wchodzi już nie tylko średnica wewnętrzna obręczy, ale także rozstaw kołnierzy piasty, ich średnica i ilość otworów na szprychy. Weź też pod uwagę, że koła tylne i z tarczami są asymetryczne, czyli szprychy powinny mieć różną długość po lewej i prawej stronie.
W internecie znajdziesz praktyczne i bezpłatne kalkulatory długości szprych np. na stronie jednego z ich producentów, firmy Sapim. Wybierasz typ koła oraz podstawiasz wartości takie jak:
- długość piasty – całkowita, po lewej i po prawej (kaseta) stronie,
- średnica kołnierzy piasty – po lewej i prawej stronie,
- wewnętrzna średnica obręczy,
- grubość ścianki obręczy,
- liczba szprych w kole,
- liczba krzyży po prawej i lewej stronie – najczęściej stosuje się trzy (natomiast im więcej ich jest, tym bardziej zwiększa się wytrzymałość koła na rozcentrowanie na boki i w płaszczyźnie góra-dół).
Pamiętaj jednak, że w niektórych przypadkach kalkulatory mogą być nieco nieprecyzyjne, dlatego warto skorzystać z naszych usług.
W jakie szprychy do roweru i nyple zainwestować?
Polecamy szprychy wykonane ze stali nierdzewnej od zaufanych producentów takich jak Sapim, DT lub Bontrager. W przypadku marki Bontrager mamy w ofercie m.in. model Round J-Bend – używany do budowy kół systemowych producenta oraz stosowany jako oryginalne części zamienne do rowerów od firmy Trek. Szprycha rowerowa z tej serii jest dostępna praktycznie w każdej długości, a z pomocą praktycznej tabelki na naszej stronie szybko dobierzesz właściwą. Oferujemy również szprychy typu Straight Pull, okrągłe i płaskie aerodynamiczne w kolorze srebrnym i czarnym. Jeśli budujesz bądź remontujesz rower MTB czy enduro, pamiętaj, że czasami wymaga on też grubszych szprych niż np. szosówka.
Szprychy rowerowe Sapim czy Bontrager są sprzedawane pojedynczo i w zestawach – np. 10 sztuk, ale zwykle nie są do nich dołączane nyple rowerowe (nakrętki łączące szprychy z obręczą), więc musisz je dokupić oddzielnie. W ofercie mamy nyple stalowe i aluminiowe.
Służymy pomocą – napisz lub zadzwoń do nas, a doradzimy w wyborze.